bird
sun

Praca zdalna - Misie 12-16.04.2021

 

Witajcie Misie.

Jak się czujecie? Mamy nadzieję, że u Was wszystko dobrze i że humory Wam dopisują.

Zapraszamy do wspólnych zabaw.

 

Temat tego tygodnia: W TEATRZE

 

DZIEŃ I - PONIEDZIAŁEK

Na początek proponujemy krótkie powitanie przy muzyce:

 1,,Teatr”- wiersz J. Koczanowskiej

- posłuchajcie wiersza:

 

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

 

Na scenie dzieją się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

można do kraju baśni trafić

i poznać światy całkiem nowe.

 

Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

2.Obejrzyjcie film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”.

 

Odpowiedzcie na pytania:

− Jakim miejscem jest teatr?

− Co dzieje się na scenie?

− Co nam daje teatr?

− Jak należy zachowywać się w teatrze?

 

A teraz odrobina ruchu:

Kraina emocji – opowieść ruchowa

Każdy aktor to podróżnik… przebywa niezwykłe oceany przygód wędrując od jednej emocji do drugiej… bo wszystkie musi dobrze poznać zanim zaprezentuje je na wielkiej scenie…

Wsiadamy do pociągu i pierwszą krainą jaką odwiedzimy to kraina Radości, tu mieszkają ludzie zawsze uśmiechnięci, weseli. Cieszą się od rana, jak tylko wstaną, przeciągają się z zadowolenia, witają się z nami uśmiechem, obejmują się przyjaźnie i tańczą...

Nagle robi się ciemno..ponuro….ooo…dotarliśmy do Krainy złości, tu mieszkają ludzie, którzy czują się obrażeni, są źli, zdenerwowani, każdy jest sam i nie ma przyjaciół. Ściskają dłonie w pięści, mówią do innych, nie lubię cię, tupią nogami, potrząsają głowami, robią złe miny…

A oto na horyzoncie przed nami rozkwita kraina Spokoju. Tu ludzie są spokojni, leniwi, ostrożni.. delikatnie głaskają się nawzajem, prowadzą się za ręce, siedzą spokojnie obok siebie.

 3.Posłuchajcie piosenki, spróbujcie ją zaśpiewać :,,Magiczne miejsce”:

 

4.Bajkowe ćwiczenia dykcyjne:

 

5. Otwórzcie Karty pracy 4 str. 15, połączcie obrazki dzieci z ich cieniami.

 

DZIEŃ II – WTOREK

Witajcie! Dziś odkryjemy nową literę i pobawimy się z kolorami.

 

I. F jak farba –odkrywamy nową literę

1. Spójrzcie na obrazek. Co widzicie?

Podzielcie słowo farby na sylaby i na głoski. Co słyszycie na początku słowa farby? Z ilu głosek składa się słowo farby? Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).

Podajcie przykłady imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Floren­tyna...). Podzielcie imię Franek na sylaby i na głoski.

2. Spójrzcie na obrazek i ułóżcie z nakrętek od butelek kształt liter F, f.

3. 6-latki: Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 27, 28 oraz na s. 55. Zwróćcie uwagę na kierunek kreślenia liter f, F.

5-latki: Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 22.

 

II. Bawimy się kolorami –zabawy plastyczne -eksperymenty z farbami

 

Drogie Misie! spróbujcie pobawić się farbami wg instrukcji w filmikach:

1. Mieszanie kolorów:

2. Malowanie w mleku:

Życzymy Wam dobrej zabawy i czekamy na Wasze fotorelacje.

Zdjęcia prosimy przesyłać na pocztę grupową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  

III. Inne działania dla chętnych

-Rozwiążcie zagadki:

Chociaż kłopoty z wilkiem miała,

wyszła z opresji zdrowa i cała.

 

Jak się nazywa taki budynek,

w którym zobaczysz scenę, kurtynę?

 

Jaka to dziewczynka pracowita była,

a na wielkim balu bucik zostawiła?

 

Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją,

występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę.

 

-Pokolorujcie kolorowankę Bal na Zamku (Wyprawka plastyczna)

-6-latki wykonajcie ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s.26

 

DZIEŃ III – ŚRODA

 

Witajcie Misiaczki! Dziś przypomnimy sobie która ręka jest lewa a która prawa i trochę się rozruszamy. Zapraszamy do zabawy.

 

I. Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.

 

1. Maszerowanie -rymowanka z pokazywaniem

Na początek mała rozgrzewka. Maszerujcie z rymowanką:

Hej, idziemy naprzód żwawo

nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

prawą nogą, lewą nogą.

I klaszczemy wciąż rękami

nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

no i podskok. Już zrobiony?

2.,, Co widzi miś?”- zabawa matematyczna

Potrzebny będzie  pluszowy miś. Na lewą misiową łapkę załóżcie  frotkę. Miś ma dotykać plecami twojego brzuszka... Pokaż, w którą stronę patrzysz ... Pokaż, w którą stronę parzy miś... Patrzcie w tę sama stronę. Twój miś umie mówić. Powiedz, co widzi twój miś. Ustaw misia po swojej lewej skronie... Miś patrzy w lewą stronę... Powiedz, co widzi twój miś... Ustaw misia z drugiej strony, po twojej prawej stronie... Teraz miś parzy w prawą stronę... Co widzi twój miś?... Postaw misa z tyłu, za sobą, tak żeby patrzył w przeciwną stronę niż ty .... Pokaż, w którą stronę patrzysz ty... A w którą miś... Co widzi twój miś?...a co widzisz ty?

3. Miś i klocki –zabawa matematyczna

4. Prawa lewa -zabawa ruchowa z piosenką

Pobawcie się przy muzyce. Pokazujcie właściwą część ciała.

5. „Szukam misia"- zabawa matematyczna

Poproście o pomoc mamę tatę lub Rodzeństwo. Wy macie zamknięte oczy, a Rodzic chowa misia. Następnie otwieracie oczy. Słuchacie poleceń rodzica, który mówi jak macie iść , aby odnaleźć misia .np.: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu. Słuchajcie  i wykonujcie polecenia.

II. Aktywny przedszkolak -Ćwiczenia gimnastyczne

Ruch to zdrowie. Dlatego ćwiczcie swoje ciało.

III. Inne działania dla chętnych

-Karta pracy, cz. 4, s. 13.

Połączcie liniami rysunki pacynek – zwróconych przodem i tyłem.

-Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Rysujcie  po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.

 

Drodzy Rodzice!

Czekamy na fotorelacje z działań dzieci.

Przypominamy, iż możecie się z nami kontaktować poprzez pocztę grupową:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Na Państwa zapytania będziemy odpowiadać w każdą środę od godz.15.00 do 18.00.

Przypominamy również, że w zakładce "nauczanie zdalne" znajdują się

zajęcia z języka angielskiego, rytmiki i z religii.

Zachęcamy do korzystania.

 

 DZIEŃ IV– CZWARTEK

Witajcie Miśki!

Dziś wykonamy scenografię i paluszkowe pacynki do teatrzyku,

a następnie spróbujecie wystawić przedstawienie teatralne.

 

I. Śmieszny zamek –malowanie farbami.

Zamek

1. Zastanówcie się Jak wygląda zamek? Kto w takim zamku mieszkał? Przeczytajcie napis pod obrazkiem.

2. Posłuchajcie wiersza Śmieszny zamek Doroty Gellner

 

W ciemnym kącie,

pełnym kurzu,

śmieszny zamek

jest na wzgórzu.

Wszyscy, którzy

w nim mieszkali,

dawno gdzieś

pouciekali.

Więc na starej wisi bramie

ogłoszenie w złotej ramie:

ZATRUDNIMY:

1.Tłum rycerzy

2.Smoka, który zęby szczerzy

3.Pazia

4.Króla

5. I królową!

I zaczniemy bajkę nową!

3. Odpowiedzcie na pytania:

- Gdzie był zamek?

- Czy ktoś w nim mieszkał?

- Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?

- Co znajdowało się na bramie?

- Kogo chciano zatrudnić?

4. Zabawa Poruszam się jak...

Pora na odrobinę ruchu... Zamieńcie się w aktorów. Naśladujcie ruchy postaci, które chciano zatrudnić w zamku. Poruszajcie się dostojnie jak król lub królowa; syczcie i szczerzcie zęby jak smok; poruszajcie się sztywno jak rycerze...

5. Malowanie śmiesznego, opuszczonego zamku.

Przygotujcie kartkę, farby i pędzel. Namalujcie śmieszny zamek z wiersza. A następnie odłóżcie do wysuszenia. Zamek ten stanie się scenografią dla teatrzyku.

6. Podczas, gdy wasza scenografia (zamek) wysycha, przygotujemy kolejne elementy teatrzyku. Wyszukajcie w teczce Wyprawka plastyczna pacynki na palce. Wytnijcie je, posmarujcie klejem wykreskowane pola i sklejcie.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa Czarodziejski zamek.

Poproście o pomoc rodziców. Poruszajcie się przy dźwiękach spokojnej muzyki po dywanie, który jest czarodziejskim zam­kiem. W zamku oglądajcie wszystkie piękne obrazy, meble, świeczniki itp. Gdy muzyka cichnie, zatrzymajcie się nieruchomo w pozycji, w jakiej byliście w momencie przerwania muzyki. Tak zaczarowani pozostańcie do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka.

 

II. Teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej Smoczy karnawał.

 

1. Posłuchajcie utworu

 

Król: Jestem smutny niesłychanie,

smok, co dotąd smacznie spał,

znów zażądał pięknych panien.

Chór: Tyś mu, królu, panny dał?!

Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!

Och, przeżyłem straszny szok.

Tnie ogonem po koronie...

Smok: Cisza! Teraz mówi smok!

Słuchaj, królu, żadnych kantów!

Bo nie spuszczam z ciebie oka.

Przyślij do mnie muzykantów!

Król: Muzykanci, marsz do smoka!

Smok: Niechaj zagra muzyka!

W końcu mamy nowy rok!

Wszystkie panny do walczyka!

Będzie z wami tańczył smok.

Król: Nie rozumiem tego wcale.

Nie je panien? Zwyczaj zmienia?

Smok: Lubię bale w karnawale.

Panny nie są do jedzenia!

Chór: Tańczyły więc wszystkie panny

sambę, twista, bossa novę.

Zemdlał król, choć nie był ranny.

Smok pięciorgiem nóg stepował.

Każdą z pięciu głów się śmiał

i wyborny humor miał.

 

2.Odpowiedzcie na pytania:

- Dlaczego król był smutny?

- Czego zażądał smok?

- Ile głów miał smok?

- Co to jest karnawał?

- Co lubi smok w karnawale?

- Jak skończyła się ta historia?

- Jak inaczej można przedstawić ten utwór?

 

3. Spróbujcie przedstawić utwór pacynkami paluszkowymi.

Prześlijcie nam zdjęcia z waszego teatrzyku!

 

III. Inne działania dla chętnych

1. Obejrzyjcie filmik :Teatr - rodzaje teatru, lalki teatralne –FILM EDUKACYJNY

 

2. Spróbujcie stworzyć swój własny teatrzyk. Oto kilka pomysłów na zabawy w teatr:

 https://dziecisawazne.pl/pomyslow-zabawe-teatr-bok/

 

DZIEŃ V -PIĄTEK

Dzień Dobry Kochani!

Zbliża się Weekend. A my dziś poćwiczymy liczenie i zadbamy o naszą postawę.

 

I. Lalki teatralne –ćwiczenia w liczeniu

1. Policzcie i wskażcie odpowiedź

 

2.Mniej czy więcej? -zabawa matematyczna

Otwórzcie Karty Pracy 4 na s.14. Policzcie elementy na obrazkach w każdym szeregu i porównajcie ich liczbę.

Pokolorujcie w każdej parze na czerwono figurę znajdującą się przy obrazku, na którym jest więcej elementów.

3. Potrafimy dodawać -karta pracy

Otwórzcie Karty Pracy 4 na s.17. Zilustrujcie za pomocą dowolnych przedmiotów zadania na dodawanie. Odpowiedzcie na pytania.

 

4. Poćwiczcie liczenie online:

-Dodawanie w zakresie 10:  https://matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-zakresie-10-test_51_191

-Policz i dodaj: https://matzoo.pl/zerowka/policz-i-dodaj_51_330

 

II. Gimnastyka z zastosowaniem nietypowego przyboru  (butelka z wodą) -ćwiczenie postawy

Ćwiczcie razem z nami...

 

III. Inne działania dla chętnych

-Karta pracy, cz. 4, s. 18.

Przyjrzyjcie się dokładnie i odwzorujcie układ. Pokolorujcie w polach po prawej stronie karty te same miejsca, które są pokolorowane po lewej stronie karty.

-Karta pracy, cz. 4, s. 19.

Spróbujcie narysować coraz mniejsze szlaczki.

 

Miłego Weekendu  Misiaczki!

Odpoczywajcie i bawcie się dobrze!

Pozdrawiamy Was! Buziaki !