bird
sun


Koncepcja Przedszkola

Czytaj więcej

Zdjęcia z przedszkola

Czytaj więcej

Galeria prac

Czytaj więcej

Ogłoszenia

Czytaj więcej

Praca zdalna - Misie

 

Dzień dobry Misie!

Rozpoczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej.

Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęte i gotowe do wspólnej zabawy.

 

INFORMUJEMY PAŃSTWA, IŻ MOŻECIE SIĘ Z NAMI KONTAKTOWAĆ

POPRZEZ E-MAIL GRUPOWY: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na państwa zapytania będziemy odpowiadać w każdą środę od godz. 15.00 do 18.00 poprzez wyżej wymieniony sposób komunikacji. Efekty wspólnych działań podczas pracy zdalnej prosimy o przesyłanie na powyższy adres e-mail.

Poniżej znajdują się propozycje działań edukacyjnych dla dzieci na ten tydzień.

Natomiast w zakładce nauczanie zdalne znajdują się również zajęcia z języka angielskiego i rytmiki.

Zachęcamy do korzystania.

 

Temat tego tygodnia: WIOSNA NA WSI

DZIEŃ I - WTOREK

Na początek mała rozgrzewka:

1.„Wiosna w wiejskiej zagrodzie”- opowiadanie D. Niewoli

- posłuchajcie opowiadania :

Przemek pojechał z rodzicami na wieś, do babci. Podróż była daleka, ale chłopiec nie marudził ani trochę, tak bardzo podobał mu się babciny domek z ogrodem, obora i podwórko, po którym spacerowały kury, kaczki i kotek Filutek.

-Już chciałbym tam być-mruczał.

Droga prowadząca przez wieś była bardzo wąska-auta z trudem się mijały.

-Nareszcie-odetchnął Przemek, gdy wszyscy stanęli przed furtką babcinego domu.

Chłopiec pierwszy pchnął bramę, wbiegł na podwórko i ...

Wielkie białe ptaszysko sycząc i wyciągając dziób sunęło na niego.

-Ratunku! On mnie zje!- darł się chłopiec.

Napastnik jednak wcale nie przestraszył się krzyku, tylko syczał dalej. Z opresji wyratowała wnuka babcia.

-To gąsior- wyjaśniła-Jest zły, bo nie lubi koloru czerwonego (a taki właśnie miał dres miał Przemek).

Gdy chłopiec trochę ochłonął i zjadł pajdę wiejskiego chleba z miodem, rozejrzał się po podwórku.

-Babciu! Babciu!- wołał- Popatrz, jakie żółciutkie kłębuszki.

-To małe kaczki- wyjaśniła. -Aza też ma potomstwo-dodała.

Za chwilę chłopiec głaskał pieski, które lizały jego ręce.

-Łaskoczesz-mówił śmiejąc się do brązowego szczeniaczka.

Niespodzianka czekała go też w oborze, bo okazało się, że obok brązowej krowy stoi brązowy cielaczek.

W kurniku zaś podsłuchał rozmowę kur.

-Ko, ko-już wkrótce będą pisklęta.

-Kod-ko dak, tak, tak.

Wieczorem pełen wrażeń gawędził wesoło z babcią.

-Jakie to dziwne -mówił-że na wiosnę w zagrodzie jest tylu nowych lokatorów.-Kaczuszki, gąski, cielaczek-wyliczał.

-Zgadnij wnusiu, jakie jeszcze małe zwierzątka wnet tu zobaczysz?- pytała babcia.

Może...-może świnki-odrzekł Przemek.

Obejrzyjcie również obrazek i odpowiedzcie na pytania:

 

Gdzie pojechał Przemek z rodzicami?

Kogo wystraszył się Przemek na podwórku?

Jakie zwierzęta zobaczył Przemek?

Jak nazywają się dzieci wymienionych zwierząt? (kaczka, gęś, krowa, pies, kura)

A teraz odrobina ruchu:

 „Karmimy kurki” – zabawa ruchowa

Misie z bibuły lub z papieru robicie kuleczki.  Na czas zabawy zamieniacie  się w kurki poruszając   się  w różnych kierunkach. Na hasło: ,, Kurki wyszły jeść” naśladujecie dziobanie ziaren, zbierając rozsypane przez rodzica kuleczki(ziarna). Poproście, aby do waszej zabawy dołączyli również rodzice lub rodzeństwo. Po zebraniu wszystkich kuleczek  wsypujecie je do przygotowanych miseczek, sprawdzając, która kurka najbardziej się najadła(ma najwięcej kuleczek).

 „Czyje to głosy?” – zagadki ortofoniczne

Posłuchajcie odgłosów zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku. Wspólnie z rodzicem odgadnijcie czyje to odgłosy.

 

 

- Otwórzcie Karty pracy 3 str. 72, nazwijcie zwierzęta przedstawione na obrazkach. Podzielcie ich nazwy na głoski. Narysujcie  pod każdym obrazkiem tyle kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.

- A teraz str. 73, połączcie z liniami obrazki z góry strony z obrazkami z dołu strony, których nazwy    rymują się.

 

2.,, Stary Donald farmę miał”- zabawa przy piosence

 Posłuchajcie piosenki, spróbujcie zaśpiewać. Wykonajcie także taniec według własnego pomysłu do piosenki:

 

 

Na koniec chwila relaksu:

Pajączek- masażyk relaksacyjny

Wspinał się pajączek po rynnie. (wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka)

Spadł wielki deszcz i zmył pajączka (rozkładamy na plecach płasko obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół)

Zaświeciło słoneczko, (masujemy plecy ruchem okrężnym)

Wysuszyło pajączka, rynnę i… (masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło)

Wspinał się pajączek po rynnie… (zaczynamy od początku)

 

DZIEŃ II -ŚRODA

Witajcie! odkryjemy dziś nową literkę i założymy domowy ogródek na parapecie.

 

I. ODKRYWAMY NOWĄ LITERKĘ

1.Posłuchajcie wiersza H. Zdzitowieckiej W naszym ogródeczku.

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

2. Odpowiedzcie na pytania:

  • Co robimy wiosną w ogródku?
  • Jakich narzędzi ogrodniczych potrzebujemy?
  • Co będzie nam potrzebne do kopania, a co – do grabienia?
  • Do czego potrzebujemy wideł, a do czego – motyki?
  • Do czego potrzebujemy sekatora, a do czego – grabi i łopaty?
  • Jakie warzywa wyrosną w ogródku?
  • Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?

3. Wykonajcie zadania w Karta pracy, cz. 3, s. 79.

Odczytajcie nazwy narzędzi ogrodniczych. Połączcie kartoniki z wyrazami z odpo­wiednimi zdjęciami.

4. A teraz trochę ruchu...

Będziemy spacerować po ogródku. Przygotujcie skakankę lub sznurek, może być również taśma papierowa. Rozwińcie skakankę, sznurek lub taśmę wyznaczając grządki. Spacerujcie wąskimi ścieżkami, tak , by nie podeptać grządek.

5. A teraz zabawy z literką.

Kochane Misie! Przygotowałyśmy dla Was odmienne zadania dla 6-latków i 5 latków:

  • zadanie dla 6-latków: Otwórzcie  i wykonajcie ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 23‒24:

Podzielcie słowo łopata na sylaby. Podzielcie słowo łopata na głoski. Co słyszycie na początku słowa łopata? Podajcie  przykłady słów rozpoczynających się głoską ł (łodyga, łuk, łubin...), mających ją w środku (półka, głowa, igła...) oraz na końcu (dół, bawół, stół...). Podzielcie prostokąt pod rysunkiem na tyle części, z ilu głosek składa się nazwa łopata. Pokolorujcie litery ł, Ł na wybrany kolor. Spróbujcie przeczytać wyrazy. Odczytajcie nazwy i narysujcie to, co one  przedstawiają. Rozwiążcie rebusy.

Napiszcie  litery ł, Ł po śladach. Pokoloruj pola z literami, które tworzą nazwy rysunków. Pokolorujcie na ten sam kolor nazwy narzędzi ogrodniczych i nazwy czynności, które się nimi wykonuje.

Popatrzcie na obrazek, zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery Ł, ł. Napiszcie litery ł, Ł w powietrzu, na podłodze, na tacce z piaskiem/kaszą manną.

A następnie napiszcie literę w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 53.

 

  • zadanie dla 5-latków: Wykonajcie poniższe ćwiczenia. Narysujcie po śladzie, otoczcie pętlami wszystkie litery ł w wyrazach. Narysujcie obrazek, którego nazwa zaczyna się literą ł.

 

6. A teraz chwila relaksu. Pobawcie się  i poćwiczcie według instrukcji.

 

II. OGRÓDEK NA PARAPECIE –ZAŁOŻENIE HODOWLI, OBSERWACJA WZROSTU ROŚLIN

Zastanówcie się po co ludzie zakładają ogrody? Po co hodują rośliny? Jak myślicie?

Rośliny są pokarmem, wzbogacają powietrze w tlen, upiększają krajobraz, służą do produkcji lekarstw, herbat, soków, wykorzystywane są w kosmetyce do produkcji kremów, szamponów, maseczek, toników...

Przypomnijcie sobie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć? Otwórzcie Karta pracy, cz. 3, s. 78. Narysujcie po śladzie rysunek cebuli. Pokolorujcie rysunki, które pokazują to, co pomaga rosnąć roślinom.

Misie! zachęcamy Was do założenia domowego ogródka na parapecie. Przygotujcie:  cebulki, nasiona fasoli (lub inne), sadzonki pomidora oraz ziemię ogrodniczą i doniczkę lub skrzynkę.

Posadźcie cebulę, sadzonki pomidorów, nasiona fasolki, podlejcie je i umieśćcie rośliny na parapecie w nasłonecznionym miejscu. Regularnie je podlewajcie i obserwujcie rozwijające się rośliny. Czekamy na Wasze fotorelacje.

III. ZADANIA DODATKOWE

1) Książka str.72 –obejrzyj zdjęcia. Opowiedz historyjkę Od ziarenka do chleba. Jakie produkty otrzymujemy dzięki pracy rolnika? Ulep  z plasteliny produkty zbożowe  –bułeczki, rogale,  chleb…

2)Karty pracy3 str.70,74 –W polach po prawej stronie odwzoruj drogę baranka do siana. Powiedz, w jakich kierunkach poruszał się baranek. Dokończ rysunki według wzoru. Pokoloruj wzory.

 

DZIEŃ III –CZWARTEK

Misie! Dziś dowiecie się nieco o pracy rolnika i przygotujecie smaczną i zdrową przekąskę lub deser. A więc zaczynamy.

I. Praca rolnika

1. Posłuchajcie wiersza L. Wiszniewskiego pt. ,,Wspólna praca''

Kwakną kaczor raz i drugi:

  • Na podwórku widzę pługi... kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:

  • Już gospodarz jedzie w pole...ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:

  • Już gospodarz w polu orze...hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:

  • Już gospodarz w polu sieje... ko,ko!

Na topoli kraczą wrony:

  • Już koniki ciągną brony...kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:

  • Oraliśmy z gospodarzem...hej, hej!

2. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  • O czym opowiadały zwierzęta?
  • Jakie prace polowe wykonywał rolnik?

3. Obejrzyjcie ilustracje, poproście kogoś dorosłego aby odczytał Wam, co robi rolnik każdego dnia. 

 

 

 

4. A teraz proponujemy Wam zabawę „W gospodarstwie wiejskim” –słuchajcie, patrzcie i wykonujcie polecenia.

5. Zastanówcie się w jakim celu rolnicy hodują zwierzęta na wsi? Jeśli nie wiecie posłuchajcie piosenki i obejrzyjcie prezentację.

6. A teraz konkurs, sprawdzimy czy uważnie słuchaliście. Zagrajcie w grę i sprawdźcie czy wiecie co nam dają zwierzęta?

Gra - https://wordwall.net/pl-pl/community/co-nam-daj%C4%85-zwierzeta

II. Każdy przedszkolak wie, co w mleku kryje się –wykonanie zdrowej mlecznej przekąski.

1. Rozwiążcie zagadkę

To jest biały napój,

Smaczny, bardzo zdrowy,

Dostajemy go w prezencie,

Od łaciatej krowy.

2. Obejrzyjcie filmik Przygody Oli i Stasia #4 Produkty mleczne

3.Poszukajcie Gdzie schowało się mleko?

4. Wykonajcie zdrową przekąskę

Misie! Wiecie już jak ważne jest spożywanie mleka i nabiału. Dlatego zachęcamy Was do wykonania potrawy z wykorzystaniem nabiału, mlecznej przekąski lub deseru. Może to być serek (Zajrzyjcie do podręcznika str.71) lub koktajl mleczno-owocowy. Czekamy na Wasze pomysły, przepisy i fotorelacje.

III.ZADANIA DODATKOWE

1) Książka str.70 –obejrzyj zdjęcia. Opowiedz, co dzieje się z mlekiem otrzymanym od krowy.

2) Karty Pracy3 str.76-77 –obejrzyj wzory po lewej stronie kartki. Połącz w taki sam sposób kropki po prawej stronie kartki. Rysuj po śladach szlaczków, a potem samodzielnie.

 

DZIEŃ IV -PIĄTEK

Misie! Dziś poćwiczymy liczenie i wykonamy papierową kaczuszkę. Do pracy!

I. Kaczki siedmioraczki –zabawy i ćwiczenia matematyczne

1. Posłuchajcie wiersza Kaczki siedmioraczki

2. Posłuchajcie wiersza raz jeszcze, powtarzajcie tekst i liczcie kaczki na palcach.

3. Odpowiedzcie na pytania:

-Ile było kaczek?

-Co robiła trzecia kaczka?

-Co druga?

-Co zobaczyła pierwsza?

-Która kaczka wiozła kabaczki?

-Która kaczka weszła w krzaczki?

-Która kaczka łowiła szczupaka?

4. Przygotujcie guziki lub klocki, mogą być wykałaczki, fasolki, makaron lub inne przedmioty. Otwórzcie Karty Pracy3 na str. 71. Spójrzcie na obrazki. Będziemy układać do nich zadania, układać guziki i liczyć. Gotowi?

-Zadanie1. W stawie pływały 4 gąski (połóżcie przed sobą 4 guziki). Na łące skubały trawę jeszcze 4 gąski (dołóżcie jeszcze 4 guziki). Policzcie ile gąsek było razem?

llll  + llll =?

-Zadanie2. W zagrodzie pasło się 5 baranów(połóżcie przed sobą 5 guzików). Obok na pastwisku pasły się 4 barany (dołóżcie jeszcze 4 guziki). Ile baranów pasie się na łące?

lllll  + llll =?

-Zadanie3. Na podwórku 6 kurczątek dziobało ziarno (połóżcie przed sobą 6 guzików). A 3 kurczątka nie były głodne (dołóżcie 3 guziki). Ile kurczątek było razem na podwórku?

llllll + lll=?

5. Otwórzcie teraz str.75. W Każdym pustym polu przyklejcie obrazek z kurczątkami (naklejki) tak, aby w tabelce, w pionie i w poziomie było ich po 9.

6. KRÓLICZKI -ZABAWA RUCHOWA

Przygotujcie pokrywkę o d garnka i drewnianą łyżkę. Poproście rodziców lub rodzeństwo, by uderzali łyżką w pokrywkę jak w bębenek.  A wy wykonajcie tyle podskoków, ile dźwięków usłyszycie.

7. Zadanie dodatkowe:

5-latki: Otwórzcie różowy Zeszyt Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia na str.86-87 i wykonajcie ćwiczenia.

6-latki: Otwórzcie różowy zeszyt Nauka czytania, pisania i liczenia na str. 88-89 i wykonajcie ćwiczenia.

8. Dla chętnych gra  matematyczna:

https://wordwall.net/pl/resource/1513433/matematyka/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-7

https://wordwall.net/pl/resource/2968769/matematyka/matematyka-ile-jest

 

A teraz chwila odpoczynku. Zatańczcie przy piosence

II. KACZUSIA –ZABAWA PLASTYCZNA

-znajdźcie w wyprawce plastycznej obrazek Kaczusia

-wytnijcie  element  z dziobami i dwa koła

-Zagnijcie koła wzdłuż linii przerywanych

-w elemencie z dziobami wytnijcie pole, które jest pomiędzy częściami kaczuszki.

-przyklejcie małe złożone koła –skrzydełka – w miejscach zaznaczonych liniami ciągłymi. I kaczuszka gotowa. Dobrej zabawy!

III.ZADANIA DODATKOWE

1) Książka str. 73 –naśladuj głosy zwierząt.

2) Karty pracy3 str.80 Rysuj po śladach rysunków, nie odrywając kredki od kartki. Pokoloruj obrazek.