bird
sun

Wiosenne mandale

W każdym dziecku kryją się  zdolności, wyobraźnia i kreatywność, trzeba je tylko odkryć i wspierać.

Istnieje wiele sposobów odnalezienia wewnętrznego spokoju, harmonii. Powszechną i dobrą formą terapii jest sztuka, która sprzyja przede wszystkim ogólnemu rozwojowi dzieci. Mandala jest elementem sztuki, który warto wprowadzić do pracy z dziećmi.

Najogólniej mówiąc mandale to rysunki, diagramy figur: kwadratów, trójkątów, kręgów, kwiatów, ornamentów wpisanych w koło lub w kwadrat, które zachwycają swoją symetrią i ukazują, w jaki sposób chaos przeobraża się w formę harmonijną. Wszystkie elementy są uporządkowane od środka – przyporządkowane centrum. Kolorowaniu mandali towarzyszy wyciszenie umysłu.

Przez ostatnich kilka zajęć, nasze Biedroneczki miały możliwość pracy z mandalą, dzięki kartom pracy, które otrzymaliśmy od mamy Natalki i Wojtusia, za co serdecznie dziękujemy. Dzieci kolorowały obrazki przy dźwiękach utworu muzycznego ,,Wiosna" A. Vivaldiego I cz., następnie wycinały obrazki i z nich zaprojektowały suknię dla Pani Wiosny. Dzieciom bardzo spodobała się praca z mandalą, zauważyć było można wyciszenie i odprężenie się dzieci.

W edukacji przedszkolnej Mandale wspomagają ogólny rozwój dziecka, między innymi:

  • rozwijają zdolności manualne, kształcą motorykę dłoni;

  • poprawiają spostrzegawczość i koncentrację;

  • doskonalą funkcje percepcyjne;

  • pobudzają wyobraźnię w zakresie kolorystyki, kompozycji;

  • rozwijają umiejętność porządkowania barwnych plam i komponowania symetrycznych wzorów, ornamentów, kształtują wrażliwość, uspokajają;

  • pomagają odzyskać siły psychiczne, odprężenie, wewnętrzny spokój;

  • na dzieci nadpobudliwe działają uspokajająco, powodują u nich zwiększenie procesów hamowania nad procesami pobudzania, co ułatwia koncentrację uwagi, prowadzi do konsekwencji w działaniu, do wytrwałości, a także zmniejsza ilość gwałtownych i nieoczekiwanych zachowań;

  • w pracy z dziećmi agresywnymi stosowane systematycznie stopniowo doprowadzają do wyciszenia agresji. Brak wewnętrznej integracji u tych dzieci sprawia, że nie potrafią one zachować właściwego dystansu wobec różnych bodźców zewnętrznych;

  •  

    Serdecznie dziękujemy mamie Natalki i Wojtusia za przygotowanie ciekawych kart pracy o tematyce wiosennej dla dzieci!

Popołudniowe czytanie dzieciom

 

,,...Przez odpowiednią literaturę dla dzieci kształtuje się przyszłego czytelnika,

któremu toruje się drogę do wielkiej poezji, do literatury klasycznej... '' 

(Jan Brzechwa)

 Czytanie książek wspiera rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny dziecka. Zaspokaja wszystkie potrzeby emocjonalne malucha, a przy tym przynosi mu radość i pozostawia cudowne wspomnienia. Pamiętajmy, że czytając dziecku książkę, w istocie dajemy mu największy dar – swój czas, wyłączną uwagę, pełne zaangażowanie, nasz entuzjazm dla czytania, miłość. Dlatego dziecko, któremu codziennie czytamy, czuje się ważne i kochane. Tego rodzaju świadomość buduje jego poczucie własnej wartości – wewnętrzną siłę i wiarę w siebie. Czytanie dziecku dla przyjemności, dla  wspólnej podróży w świat wyobraźni i przeżywania perypetii książkowych bohaterów rozwija dziecięcą wrażliwość, współczucie, serdeczność i odwagę. Rodzice naszych Biedronek doskonale o tym wiedzą i często nas odwiedzają czytając nam bajki. Ostatnio odwiedziła nas mama Kamila Knigawki, która czytała dzieciom piękne bajki, jedną z nich podarowała naszej grupie. Na zakończenie wizyty poczęstowała dzieci ,,łakociami".

Dziękujemy Pani Magdalenie!

Dzień Kobiet

Marzec pięknie się wystroił,
W kole między dziećmi stoi
I gromadkę uśmiechniętą
Pyta: jakie dzisiaj święto?...
Zapamiętaj sobie - dzisiaj jest DZIEŃ KOBIET!
Marzec wyjął grosik srebrny,
Teraz będzie mu potrzebny.
Do kwiaciarni marzec pobiegł,
Kupić bukiet na święto kobiet.

      8 marca to wyjątkowy dzień dla wszystkich pań zarówno tych dużych jak i małych. W tym dniu jest obchodzony Dzień Kobiet. Przedszkolaki także  świętowały w tym dniu. W każdej grupie przedszkolnej obchodzono uroczyście Dzień Kobiet .  Chłopcy składali życzenia dziewczynkom i paniom. Na  dziewczęcych buziach uśmiech gościł przez cały dzień, natomiast chłopcy zachowywali się wyjątkowo w tym dniu, byli mili i uczynni.  Nasze dziewczynki - Biedroneczki przybyły do przedszkola pięknie wystrojone. Chłopcy wręczali dziewczynkom piękne prezenty, za których przygotowanie dziękujemy serdecznie rodzicom Tosi - Pani Ewie i Piotrowi Baczkura (Rada Rodziców).

Wszyscy chłopcy w tym wyjątkowym dniu składali życzenia swoim koleżankom. Dodatkowo słodką niespodziankę dla naszych małych pań przygotował Łukaszek Chajkaluk oraz Gabrysia Caruk. W międzyczasie odwiedziła nas również najmłodsza grupa naszych przedszkolaków ,,Krasnoludki", które również złożyły nam piękne życzenia i podarowały piękną laurkę. Na zakończenie tak miłego dnia niespodziankę naszym małym kobietkom przygotował Kamilek Knigawka, który podarował każdej dziewczynce różę.

Wszystkie panie  i dziewczynki dziękują chłopcom za piękne życzenia.

Wszystkim paniom życzymy:

SPEŁNIENIA MARZEŃ , NAJPIĘKNIEJSZYCH DNI PRZEPEŁNIONYCH SŁOŃCEM I CIEPŁYM UŚMIECHEM!

Wspieramy szkolną akcję charytatytywną

"Człowiek jest wielki nie przez to,

co posiada, lecz przez to, kim jest;

nie przez to, co ma, lecz przez to,

czym dzieli się z innymi."

Jan Paweł II  (Karol Wojtyła)     

  Dnia 5 marca w Szkole Podstawowej Nr 2 organizowany był kiermasz dobroczynny, z którego dochód przeznaczony był na szczytny cel. Nasze Biedroneczki również wspólnie z Paniami zakupiły ciasteczka, aby wspierać innych. W czasie ,,owocowego śniadanka" symbolicznie skosztowaliśmy pysznych ciasteczek. Warto pomagać innym!

Niespodzianka od Gabrysi, Ali oraz Ignasia

W dniu dzisiejszym 6 marca, nasze Biedroneczki otrzymały dwa prezenty. Nasza Gabrysia podarowała wszystkim dzieciom ,,niespodziankę", natomiast Ala podarowała dzieciom nową konewkę do podlewania naszego ,,zielonego ogródka". Następnego dnia prezentem dla grupy w postaci nietypowej doniczki z domkiem dla ptaszków uraczył nas Ignaś Jarocki.

Serdecznie dziękujemy!