Witajcie!
Lubicie baśnie, bajki i bajeczki? Na pewno tak. Niektórzy z Was lubią słuchać, inni oglądać, a może nawet czytacie już sami książki?
W tym tygodniu zapraszamy do świata bajek. Proponujemy wiele ciekawych zajęć.
Zacznijmy od samego początku obejrzyjcie filmik a dowiecie się
„Jak powstaje książka” https://youtu.be/Sfi381rhxUUtu
Teraz przypomnijcie sobie jakie są zasady korzystania z książek https://youtu.be/BehV1UbZXaE
„Gdzie leży książeczka”
-określanie położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, nad, obok, przed, za, między, z prawej strony, z lewej strony, itp.
Następnie rodzic wydaje polecenia, gdzie dziecko ma położyć książkę, np. połóż książkę pod krzesłem, za fotelem z prawej strony telewizora, itp. Za każde prawidłowo wykonane zadanie dziecko otrzymuje punkt np. klocek, koralik (to zależy co macie w domu). Na zakończenie zabawy dziecko przelicza punkty.
„Porządkujemy książki” -tworzenie kolekcji
Dziecko tworzy kolekcje książek -razem gromadzi książki wg własnego kryterium, np. wszystkie duże i małe, grube i cienkie, książki z ilustracjami i bez ilustracji, itp. Jeżeli dziecko będzie miało problem rodzic może mu zaproponować podział, ale myślimy, ze pomysły dzieci mogą zaskoczyć. Do dzieła!!! Przeliczamy w miarę możliwości kolekcje, porównujemy gdzie jest więcej, mniej i tworzymy nowe. Możemy tak się bawić aż wyczerpią się pomysły.
„Książeczki do karteczki” przyporządkowanie do cyfry odpowiedniego zbioru.
Przygotowujemy cyfry 0 -9. Następnie rozkładamy w pokoju. Zadaniem dziecka jest odczytanie cyfry, policzenie i ułożenie tyle książek jaka cyfra jest na karteczce. Jeżeli w domu jest rodzeństwo, które chce się zabawić można wprowadzić element rywalizacji -kto pierwszy wykona prawidłowo to zadanie.
Rozruszajmy nasze ciało
„Taniec dla dzieci Gumi Miś”
Książki nie tylko bawią, ale przede wszystkim uczą:
https://www.youtube.com/watch?v=aDWspRVnoqk obejrzyjcie bajkę pt. „Czerwony Kapturek” i odpowiedzcie na pytania:
dlaczego dziewczynka miała na imię Czerwony Kapturek?;
co niosła w koszyku?;
o czym przypominała jej mama?;
dlaczego dziewczynka szła do babci?
kogo spotkał Czerwony Kapturek?
Zastanówcie się czego bajka Was nauczyła – trzeba zawsze słuchać mamy; nie wolno rozmawiać z obcymi; należy opiekować się osobami starszymi i chorymi.
Jak narysować czerwonego kapturka? - https://www.youtube.com/watch?v=pJCC8MOh_VQ – możecie dorysować las, wilka, kwiatki, słoneczko – co tylko chcecie.
„Moja ulubiona bajka”
Poproście kogoś z domowników o przeczytanie ulubionej bajki. Do niej także możecie narysować lub namalować ilustrację, jeśli narysujecie kilka obrazków i zszyjecie je, możecie zrobić książeczkę.
BAJKOWE SUDOKU
Uzupełnij sudoku bajkowymi postaciami, pamiętając, że w każdej linii zarówno poziomej, jak i pionowej oraz w każdym z kolorowych kwadratów dana postać bajkowa może pojawić się tylko raz. Poniżej zostały umieszczone obrazki z postaciami – możesz je wyciąć i przykleić w sudoku lub narysować samodzielnie.
A teraz pora na Wasze ulubione zagadki
http://www.gpdz.pl/asp/pliki/pszczolki/zalacznik_nr_1_-_zagadki_postacie_z_bajek.pdf
odgadnijcie z jakich bajek Disneya pochodzą te piosenki https://youtu.be/r6iHz-z1JD0
Nauczcie się piosenki pt. ”Bajeczki”
Na pólkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
A kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat
Wykonajcie "Bajkowe ćwiczenia dykcyjne"
https://www.youtube.com/watch?
Kącik „Zerówkowicza”
– Ćwiczenia dla bystrzaków https://youtu.be/k-keE_Vd-EE
– „Kreatywne dziecko” – zabawy i doświadczenia z balonami: https://www.youtube.com/c/EWAWOJTAN%20
– Zabawy dla dzieci w kodowanie bez komputera- nauka programowania: https://www.youtube.com/watch?v=ppO0O332wD4
– Układanie z korków po napojach kształtu liter lub cyfr. Można tworzyć proste słowa
Zadanie specjalne – „Jestem aktywny na powietrzu” – założenie tygodniowego dziennika aktywności ruchowej. Możecie przygotować zeszyt lub luźne kartki A4 , które należy zszyć ( kartek ma być 7). Każdego dnia na innej kartce narysujcie swoje aktywności ruchowe jakie wykonacie w danym dniu, można również podpisać, np. gra w piłkę, spacer z rodzicami.
Powodzenia !