Witajcie Kochane Motylki:) Dzień dobry! Mam nadzieję, że dobrze się wszyscy macie i zdrowie Wam dopisuje!
W tym tygodniu porozmawiamy o naszych kochanych Babciach i Dziadkach .
1. Na początku poranna rozgrzewka:
2. A teraz zabawa typu „Dokończ zdanie”.
Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko je kończy.
- Mama mojej mamy to moja ………………
- Tata mojej mamy to mój …………………
- Mama mojego taty to moja ………………
- Tata mojego taty to mój ………………….
- Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………
3. „Życzenia dla Babci Dziadka”- nauka na pamięć wiersza metodą „Dzieci uczą misie wiersza” wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Moi Drodzy. W przedszkolu już uczyliśmy się kilku wierszy o babci i dziadku. Mam nadzieję, że je pamiętacie. Został nam jeszcze ostatni wierszyk pt. „Życzenia dla Babci i Dziadka”. Poproście Rodzica o jego odczytanie.
Treść wiersza:
Kochamy nasze babcie
I dziadków też kochamy
W Dniu Babci i Dniu Dziadka
Życzenia wam składamy.
Dziękujemy Wam dziadkowie
I to bardzo wam się chwali
Żeście nam rodziców
Tak dobrze wychowali
Bez was smutny był by świat!
Żyj nam babciu, żyj nam dziadku DWIEŚCIE LAT!!!
A teraz weźcie proszę dwa swoje ulubione misie (maskotki) i zapytajcie je: Czy podoba Wam się wiersz o babci i dziadku? A może chcecie się go nauczyć?
Jeżeli misiom wierszyk podoba się i powiedziały Wam, że chcą się go nauczyć.
To zaczynamy !
Jednego misia trzyma Rodzic a drugiego dziecko.
I powtórzenie
Rodzic recytuje wiersz w całości, a dziecko uważnie słucha.
II powtórzenie
W trakcie drugiego słuchania wiersza, Rodzic może go inscenizować gestem i ruchem. Teraz każdy z Was spróbuje powiedzieć misiowi wiersz, patrząc mu prosto w oczy, wtórując Rodzicowi.
III i IV powtórzenie
Teraz powiemy wiersz do prawego ucha misia.
Kolejne powtórzenie: Rodzic i dziecko mówią do lewego ucha misia.
V i VI powtórzenie
Rodzic chce sprawdzić, czyj mis zapamiętał wiersz. Proponuje, aby najpierw powiedział wiersz jego miś, a potem dziecka.
VII powtórzenie
Rodzic mówi: zobaczymy czy mój miś (pokazuje na swojego) nauczył się wiersza. Jeżeli umie, mówcie razem z nim.
Spoglądając w oczy swojemu misiowi dziecko mówi wiersz razem z Rodzicem, który także patrzy w oczy swojej maskotce.
VIII powtórzenie
Rodzic chwali wszystkie maskotki i mówi: Proszę, aby wszystkie misie razem powiedziały wiersz.
4. Zabawa kształtująca szybką reakcję na sygnał "Babcie i Dziakowie".
A teraz czas na trochę ruchu:
Dzieci pobiegajcie sobie swobodnie. Na hasło Rodzica: Babcia! wirujecie dookoła jak śnieżynki. Na hasło: Dziadek! stoicie bez ruchu.
5. „Serce od małego dziecięcego serduszka”- praca plastyczna.
Serce jest symbolem naszej miłości jaką obdarzamy naszych kochanych dziadków. Można je wykonać bardzo szybko wystarczy:
wykałaczka
papier czarny i czerwony
nożyczki
klej
Sposób wykonania:
Z czerwonego papieru wycinamy owalny kształt zakończony do szpica, składamy go w harmonijkę, składamy na pół tworząc serce. Z czarnego papieru wycinamy serce, przyklejamy na nie wykałaczkę, następnie przyklejamy czerwone serce.
Serduszko te będziecie oczywiście mogli wręczyć swoim ukochanym Dziadkom.
6. DLA CHĘTNYCH
Wykonanie karty pracy (labirynt) : Labirynt_-_Dzien_Babci_i_Dziadka.pdf
Miłego dnia Motylki !
Pozdrawiam cieplutko:)