bird
sun


Koncepcja Przedszkola

Czytaj więcej

Zdjęcia z przedszkola

Czytaj więcej

Galeria prac

Czytaj więcej

Ogłoszenia

Czytaj więcej

Dzień Babci i Dziadka- nauczanie zdalne (wtorek)

Witajcie Kochane Motylki:) Dzień dobry! Mam nadzieję, że dobrze się wszyscy macie i zdrowie Wam dopisuje!

W tym tygodniu porozmawiamy o naszych kochanych Babciach i Dziadkach .

 

1. Na początku poranna rozgrzewka:

 

2. A teraz zabawa typu „Dokończ zdanie”.

Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko je kończy.

- Mama mojej mamy to moja ………………

- Tata mojej mamy to mój …………………

- Mama mojego taty to moja ………………

- Tata mojego taty to mój ………………….

- Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………

 

3. „Życzenia dla Babci Dziadka”- nauka na pamięć wiersza metodą „Dzieci uczą misie wiersza” wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Moi Drodzy. W przedszkolu już uczyliśmy się kilku wierszy o babci i dziadku. Mam nadzieję, że je pamiętacie. Został nam jeszcze ostatni wierszyk pt. „Życzenia dla Babci i Dziadka”. Poproście Rodzica o jego odczytanie.

Treść wiersza:

Kochamy nasze babcie
I dziadków też kochamy
W Dniu Babci i Dniu Dziadka
Życzenia wam składamy.
Dziękujemy Wam dziadkowie
I to bardzo wam się chwali
Żeście nam rodziców
Tak dobrze wychowali
Bez was smutny był by świat!
Żyj nam babciu, żyj nam dziadku DWIEŚCIE LAT!!!

A teraz weźcie proszę dwa swoje ulubione misie (maskotki) i zapytajcie je: Czy podoba Wam się wiersz o babci i dziadku? A może chcecie się go nauczyć?

Jeżeli misiom wierszyk podoba się i powiedziały Wam, że chcą się go nauczyć.

To zaczynamy !
Jednego misia trzyma Rodzic a drugiego dziecko.


I powtórzenie
Rodzic recytuje wiersz w całości, a dziecko uważnie słucha.
II powtórzenie
W trakcie drugiego słuchania wiersza, Rodzic może go inscenizować gestem i ruchem. 
Teraz każdy z Was spróbuje powiedzieć misiowi wiersz, patrząc mu prosto w oczy, wtórując Rodzicowi.
III i IV powtórzenie
Teraz powiemy wiersz do prawego ucha misia.
Kolejne powtórzenie: Rodzic i dziecko mówią do lewego ucha misia.
V i VI powtórzenie
Rodzic chce sprawdzić, czyj mis zapamiętał wiersz. Proponuje, aby najpierw powiedział wiersz jego miś, a potem dziecka.
VII powtórzenie
Rodzic mówi: zobaczymy czy mój miś (pokazuje na swojego) nauczył się wiersza. Jeżeli umie, mówcie razem z nim.
Spoglądając w oczy swojemu misiowi dziecko mówi wiersz razem z Rodzicem, który także patrzy w oczy swojej maskotce.
VIII powtórzenie
Rodzic chwali wszystkie maskotki i mówi: Proszę, aby wszystkie misie razem powiedziały wiersz.

4.  Zabawa kształtująca szybką reakcję na sygnał  "Babcie i Dziakowie".

A teraz czas na trochę ruchu: 

Dzieci pobiegajcie sobie swobodnie. Na hasło Rodzica: Babcia! wirujecie dookoła jak śnieżynki. Na hasło: Dziadek! stoicie bez ruchu.

5. „Serce od małego dziecięcego serduszka”- praca plastyczna.

Serce jest symbolem naszej miłości jaką obdarzamy naszych kochanych dziadków. Można je wykonać bardzo szybko wystarczy:

  • wykałaczka

  • papier czarny i czerwony

  • nożyczki

  • klej

Sposób wykonania:

Z czerwonego papieru wycinamy owalny kształt zakończony do szpica, składamy go w harmonijkę, składamy na pół tworząc serce. Z czarnego papieru wycinamy serce, przyklejamy na nie wykałaczkę, następnie przyklejamy czerwone serce. 

Serduszko te będziecie oczywiście mogli wręczyć swoim ukochanym Dziadkom.

6.  DLA  CHĘTNYCH

Wykonanie karty pracy (labirynt) : Labirynt_-_Dzien_Babci_i_Dziadka.pdf

Miłego dnia Motylki !

Pozdrawiam cieplutko:)