bird
sun


Koncepcja Przedszkola

Czytaj więcej

Zdjęcia z przedszkola

Czytaj więcej

Galeria prac

Czytaj więcej

Ogłoszenia

Czytaj więcej

Wiosenne przebudzenie - nauczanie zdalne Pszczółki 07.04 - 09.04.2021

Witajcie Drogie Pszczółki.

Jak się czujecie? Mamy nadzieję, że u Was wszystko dobrze i że humory Wam dopisują . W takim razie zapraszamy do wspólnych zabaw.

Na początek proponujemy krótkie powitanie przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

 

A teraz pora na Wasze ulubione zagadki. Poproście rodzica o przeczytanie.

Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,

A po nasze żabki przybył aż z Afryki. (bocian)

Śpiewa wysoko piosenki do słonka,

Głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

Ten ptaszek, choć tak malutki,

Wielkie na niebie czyni kółka,

A nazywa się ……….. (jaskółka)

Siedzi sobie na buku

Woła kuku, kuku. (kukułka)

Wraca do budki lęgowej na drzewie

I czeka z radością na panią szpakową. (szpak)

Brawo! Świetnie Wam poszło!

 

Zobaczcie na rysunek poniżej. Jaki to ptak? Tak. To bocian. Przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodzica opis bociana.

 

Skoro już wiemy jak wygląda bocian to proponujemy Wam wykonanie jego. Potrzebne będą nam: patyczki do szaszłyków, płatki kosmetyczne, czerwona i czarna  kartka, klej,  odrobinka czarnej farby. Przyklejacie po dwa płatki kosmetyczne uprzednio smarując klejem te miejsca gdzie będzie znajdował się tułów i głowa bociana. Wycinacie dziób, nogi i skrzydełka, przyklejacie je na płatkach kosmetycznych. Natomiast paluszkiem malujecie oczy, aby bocian mógł patrzeć na was i przypominać  o wiośnie. Ps. Zamiast płatków kosmetycznych możecie użyć wyciętych samodzielnie kółek. Dokładna instrukcja wykonania bociana znajduje się pod linkiem

http://kusiatka.blogspot.com/2019/02/bocian-z-patkow-kosmetycznych-filmik.html#

 

Mamy dla Was propozycję gry planszowej- „Zaprowadź bociana do Polski”- jeśli oczywiście macie możliwość wydrukowania planszy. Możecie zaprosić do gry swoich bliskich i dobrze się bawić

https://www.facebook.com/photo?fbid=901151946972250&set=pcb.901152466972198

 

Wiemy, że bardzo lubicie śpiewać. Doskonale radzicie sobie z opanowaniem nowych piosenek, dlatego proponujemy Wam wysłuchanie piosenki ,,Wołanie wiosny”. Osłuchajcie się ze słowami i melodią a  następnie odpowiedzcie na pytania dotyczące tekstu piosenki: o jakiej porze roku jest ta piosenka? Po czym poznajemy, że nastaje wiosna?; Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?

https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs

Dzisiaj w drodze do przedszkola już zielone były pola, a bociany klekotały, bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła, zielona panienka wesoła. W oczy świeci nam złotym słońcem i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)

Na gałązkach pierwsze pąki, a na pąkach pierwsze bąki. Żabki skaczą, a skowronek śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka…

Na spacerze zobaczymy, czy już nigdzie nie ma zimy. Teraz wiosna rządzić będzie, z czego bardzo się cieszymy!

Ref.: Zielona wiosenka...

 

W celu utrwalenia wiadomości o ptakach proponujemy Wam obejrzenie i posłuchanie kilku ciekawostek przyrodniczych.

https://www.youtube.com/watch?v=rx7xWBADPSI

 

Pora na rozwiązanie kilku zadań matematycznych. Przygotujcie 10 klocków lub kredek, usiądźcie wygodnie a rodzica poproście o czytanie Wam zadań. Starajcie się rozwiązać wszystkie, dokładając klocki lub je odkładając.

  • Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie, układają działanie: 7 + 3 = 10 i odpowiadają na pytanie

  • Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie, układają działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiadają na pytanie.

W ten sposób rozwiążcie  zadania znajdujące się w zielonej książeczce na str.56-57.

 

Wysłuchajcie opowiadania „Sąsiad szpak”.

Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować. Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał. – Na kogo dzwonisz? – spytał. – Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.  – Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.  Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić. – Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy. – Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął. Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy. Rozglądał się na wszystkie strony.  Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi, i przefrunął do budki. – Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek. – Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek. – Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada. – Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków. – Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek. – Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła do obserwatorów pracowitego szpaczka. – Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę. – Stara się – zauważyła Ada. Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku! Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?  – Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować różne głosy – przypomniał im dziadek, ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt. Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem: – Kradną mój rower! Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie, rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady. Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek... milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie. – Miau – miauknął jak kot i odleciał. – „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia. Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego. – Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki. Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?

Porozmawiajcie z rodzicem na temat opowiadania. − Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła? − Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie? − Gdzie założył gniazdo szpak? − Jakie odgłosy naśladował szpak? − Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower? − Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka? − Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

 

Zapraszamy do wspólnej zabawy, bo najlepszą formą kształtowania postawy jest ruch! Zaproście dziś Mamę, tatę, rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń. Przecież każdy przedszkolak wie, że ruch równa się zdrowie. Zestaw ćwiczeń dla dzieci dostępny jest pod linkiem :

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8.

 

Kochane dzieci, jak dobrze wiecie, wiosną ptaki wracają do naszego kraju, na pewno zapamiętałyście też ich nazwy i wygląd. Nadeszła pora, aby zamienić się w ornitologa. Czy wiecie kim jest ta osoba i czym się zajmuje? Ornitolog jest to osoba zajmująca się obserwacją,opisem i czasami fotografią ptaków. Jego praca polega na długotrwałych obserwacjach i zapisach zdobytych informacji.Osoba ta musi być cierpliwa i umiejętnie rozróżniać każdy ich rodzaj i gatunek. Dzięki tej pracy znamy wygląd, rodzaj, nazwy i poszczególne etapy rozwoju ptaków. Zachęcamy Was do codziennych obserwacji przyrodniczych - spróbujcie zaobserwować jak najwięcej ptaków- przypatrzcie się uważnie jak wyglądają, jakiego koloru są i jakie odgłosy wydają. Powodzenia mali ornitolodzy!

 

Życzymy Wam wspaniałej zabawy, słoneczka, humoru i zdrówka. Pozdrawiamy Was bardzo, bardzo cieplutko i tęsknimy.

Wasze panie