bird
sun

Smerfne zabawy w ostatnim czasie

Nasza aktywność w ostatnim miesiącu była bardzo ciekawa. Między innymi rozmawialiśmy o emocjach, świętowaliśmy Walentynki, obchodziliśmy Dzień Kota. Uzbieraliśmy ogromną ilość karmy, którą Panowie ze schroniska od nas odebrali. Dziękujemy wszystkim Rodzicom i dzieciom za zaangażowanie, dodatkowo dla Róży, Lenki oraz dla siostry Bartusia - Hani, którzy również później dołączyli do naszej akcji. W ostatnim miesiącu wykonywaliśmy mnóstwo eksperymentów i doświadczeń, świętowaliśmy po angielsku Dzień Pizzy, obchodziliśmy ,,Tłusty czwartek" - dziękujemy Oli, która przyniosła nam pyszne faworki :) Wykonywaliśmy ciekawe prace plastyczne i matematyczne. W ostatnim tygodniu lutego spotkała nas przygoda, dzięki, której zostaliśmy w domach i przez tydzień pracowaliśmy zdalnie. Jednocześnie przypominamy Rodzicom jak ważne jest pilnowanie aby nie przyprowadzać do przedszkola dzieci, które wykazują objawy chorobowe, ponieważ są one przenoszone na inne dzieci, zaś w obecnym czasie musimy dbać o nasze wspólne zdrowie.

Wielkimi krokami zbliża się do nas Wiosna, więc w celu hartowania i dotleniania organizmu codziennie wychodzimy na spacery i plac zabaw, w związku z czym prosimy o przygotowanie dzieciom wygodnych ubrań, aby łatwo i szybko mogły się w miarę samodzielnie ubierać. Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przesyłane do nas zdjęcia z pracy zdalnej. Dziękujemy również Rodzicom Róży za pełną reklamówkę pomocy plastycznych, które wykorzystamy do wykonywania prac plastycznych w okresie wielkanocnym.

 

Urodzinki Smerfetki - Klary

Kochana Smerfetko Klaro z okazji urodzin życzymy Ci radosnego uśmiechu, wielu wesołych przyjaciół, wspaniałych zabaw, wymarzonych zabawek, bajkowych snów do poduszki, lodów na deser i wszystkiego, czego tylko zapragniesz:)

Najlepsze życzenia przesyłają Panie oraz Smerfiki, wspólnie zaśpiewaliśmy Ci ,,100 lat" oraz przygotowaliśmy album smerfnych serduszek.

Wszystkiego najpiękniejszego!

Smerfny Dzień Dinozaura

Kochane Smerfiki 26 luty to Dzień Dinozaura, więc dzisiaj zajęcia będą o tych niesamowitych istotach!

Dzisiaj również swoje urodzinki świętuje nasza Klara, zaś w poniedziałek były urodzinki Grzesia. Życzymy Wam Drodzy jubilaci samych słonecznych dni, dużo zdrówka i spełnienia marzeń. Jak się spotkamy to Wam wspólnie ,,100 lat..." zaśpiewamy.

Opowiedzmy dzieciom trochę o tych niezwykłych stworzeniach, które tysiące lat temu zamieszkiwały naszą planetę.

  1. Zacznijmy od zagadki wprowadzającej:

Ogon, tułów, szyja, głowa...
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli...
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli -
 ..............(dinozaury).

  1. Rozmowa na temat dinozaurów.

    - czym jest dinozaur? (zwierzę prehistoryczne, gad)
    - jakie znacie nazwy dinozaurów? 
    (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur)
    - czym żywiły się dinozaury?
    - skąd się brały małe dinozaury?

Opowiedzmy dzieciom dlaczego dinozaury zniknęły z naszej planety pokazując jednocześnie zdjęcia tych stworzeń.

Tajemnicze zniknięcie – zapoznanie dzieci z hipotezami wyginięcia dinozaurów.

65 milionów lat temu dinozaury nagle zniknęły z naszej planety. Naukowcy nadal próbują
rozszyfrować przyczyny tej zagadki. Niektórzy badacze twierdzą, że doszło do potężnych
wybuchów wulkanów, które wraz z lawą uwolniły ogromną chmurę popiołów i pyłów.
Miałaby ona całkiem przesłonić słońce, czego nie mogłyby przeżyć ani rośliny, ani dinozaury.
Są opinie, że zagłada przyszła z kosmosu. W kulę ziemską miałby uderzyć deszcz komet albo rozbić się ogromny meteoryt, co miałoby wywołać pożary, wzniecić chmury dymu i kurzu oraz doprowadzić do zmian klimatu. Możliwe jest również, że dinozaury nie wytrzymały zbyt gwałtownych zmian temperatury i że mogły je przeżyć tylko drobne ssaki. Dinozaury, bowiem nie były przystosowane do zbyt dużych i częstych wahań temperatury. Na ziemi zdarzały się wtedy długie okresy surowych zim i upalnych lat i dinozaurom mogło zabraknąć pożywienia. Niektórzy uważają, że dinozaury otruły się wraz z pojawieniem się pierwszych roślin trujących.
(Fragment książki E. Beaumont, ,,Dinozaury i prehistoria. Świat w obrazkach”, wyd. Olesiejuk, Ożarów Mazowiecki 2012).

  1. ”Jurajski las”- słuchanie dźwięków z prehistorycznego lasu.

 

  1. „Dinozaur”-zabawa ruchowa– dzieci biegają po sali, na hasło „dinozaur” staja nieruchomo.

 

  1. „Szukanie jaj dinozaurów” - ukrywamy w pokoju jaja dinozaurów , za jajka mogą służyć nam piłki do pingponga. Następnie, po odszukaniu jajek, liczymy jaja ale   Jajka są puste, bo coś się już z nich wykluło! Szukamy małych dinozaurów.
  2. „Gdzie jest dinuś”- układanie dinozaurów względem siebie.

    - weź dinozaura w prawą rękę,
    - połóż dinozaura przed sobą,
    - z tyłu,
    - pomiędzy stopami,
    - weź w lewą rękę,
    - połóż pod kolanami, itp.
  3. „Dino - skamieliny”- praca plastyczna.
    Rozdaje dzieciom kulkę masy solnej ( łatwa do wykonania w domu wystarczy sól i mąka). Dzieci manipulują nią w dłoniach i w efekcie formują lekko spłaszczony owal, w którego wciskają figurkę dinozaura.
  4. „Jesteśmy dinozaurami”- zabawa ruchowa
    Zamieniliśmy się na chwilę w prehistoryczne gady i przy dźwiękach muzyki, a to skubaliśmy liście z samego czubka drzewa ( wspinanie się na palce i wyciąganie szyi), a to stawaliśmy do walki (siłowanie się), czy też uciekaliśmy przed stadem drapieżnych tyranozaurów ( bieg na pietach).
  5. Posłuchajmy piosenki o naszych bohaterach.

 

 

Kochane Dzieci, życzymy Wam udanego weekendu i widzimy się już w poniedziałek!!!

Wasze Panie :)

Smerfiki - Witajcie w czwartek!

Witajcie w czwartek!

Drogie Dzieci, Drodzy Rodzice, pooglądajcie z dziećmi książki, albumy o zwierzętach egzotycznych i poproście dzieci, aby odpowiedziały na pytania:

- Co to znaczy "egzotyczne"?

- Gdzie żyją zwierzęta egzotyczne?

-Gdzie możemy je spotkać w Polsce?

* Pokażcie  jeszcze raz dzieciom na mapie, gdzie leży Afryka i wyjaśnijcie im co to jest zoo. Posłuchajcie znanej piosenki "Idziemy do zoo"- będziemy śpiewać i naśladować zwierzęta. Wyobraźcie sobie, że razem z Rodzicami idziecie na wycieczkę do zoo.

* "Zaklaszcz tyle samo razy"- Rodzic uderza w bębenek (może to być np. garnek i łyżka). Dziecko  liczy uderzenia, a następnie klaszcze tyle razy, ile było uderzeń. 

*Zabawa dydaktyczna " Jestem jak małpa"-Rodzic wypowiada nazwy różnych zwierząt egzotycznych. Gdy wymawia nazwę "małpa", dziecko staje nieruchomo z podniesionymi rękami  do góry.

*RAZ,DWA,TRZY- lepisz Ty!

-Ulep zwierzę egzotyczne z plasteliny lub ciastoliny.

*Zabawa matematyczna dla chętnych:

„Gdzie jest więcej” – Rodzicu - przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlej wodę i poproś o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga. Zadawaj dziecku pytanie: Gdzie jest więcej wody? i po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia, sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła. Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo.

 

* "Jakie to zwierzę?" zabawa dydaktyczna. Dziecko kończy porównania.

- Groźny jak... (lew)

- Uparty jak... ( osioł)

- Łagodny jak...(baranek)

- W wodzie czuję się jak...( ryba)

-Powolny jak...( żółw)

- Łazi po płotach jak... (kot)

- Głodny jak...(wilk)

- Mądry jak...( sowa)

-Przebiegły jak...(lis)

- Dumny jak...(paw)

* Dopasuj właściwe części ciała do żyrafy:

Powiększ grafikę: 11-15.05 .2020 "W ZOO"

* Połącz odpowiedni cień ze zwierzątkiem:

Powiększ grafikę: 11-15.05 .2020 "W ZOO"

*Połącz słonie od najmniejszego do największego:

Powiększ grafikę: 11-15.05 .2020 "W ZOO"

*Rysujemy lwa z pomocą Rodzica - to bardzo łatwe zadanie!

Powiększ grafikę: 11-15.05 .2020 "W ZOO"

* Połącz powiększony obrazek z odpowiednim zwierzątkiem:

Powiększ grafikę: 11-15.05 .2020 "W ZOO"

Do zobaczenia wkrótce!!!

Tęsknimy za Wami :)

Wasze Panie

 

 

 

 

 

Smerfiki - kolejne zabawy dla Was :)

Witajcie Kochane Smerfiki!

Kolejna porcja zabawy dla Was! Bardzo za Wami Tęsknimy! Jeśli macie ochotę to zapraszamy do wykonywania zadań. Jeśli rodzice mogą Wam wykonać zdjęcia jak pracujecie w domu to zachęcamy do przesyłania ich do nas. Chętnie Was pooglądamy :)

1)Na początek powtórzmy z dziećmi nazwy zwierzątek egzotycznych oglądając film.

 

 

2)A teraz spróbujmy dopasować zwierzątka do ich cieni  ?

 

3)Sprawdźmy czy nasze dzieciaczki rozpoznają poznane zwierzątka po częściach ich ciała.

4) Rozruszajmy  nasze rączki , odrysujmy rączkę dziecka na kartce we wskazany sposób na ilustracji i pomóżmy dziecku stworzyć na tej podstawie żyrafę.

 Brak opisu.

 

 5)A teraz zameniamy się w "Słonie" :

Przemieszczanie się na czworakach.

 

  •   hasło "słonie są zmęczone" - leżenie nie boku; ponowne czworakowanie;
  •   "słonie się cieszą" - przejście do stania;
  •   "słonie podnoszą trąby" - unoszą powoli ręce w górę i opuszczają.

Dodatkowo pośpiewajcie znane Wam piosenki: