bird
sun

Witajcie kochane Smerfiki - praca zdalna 12-16.04.2021

Drogie Smerfiki i nasi kochani Rodzice, kolejny tydzień spędzamy w domu .

Dołóżmy starań aby ten czas spedzić kreatywnie, bawiąc się i ucząc jednocześnie .

A oto nasze propozycje na ten tydzieńsmile.

 

Tematyka bieżącego tygodnia to:  "Wiosna na wsi"

 

Zacznijmy od przykładowych ćwiczeń porannych aby mimo pobyt w domu zaspokoić potrzebę ruchu Naszych dzieci:

 niadanie na wiejskim podwórku".-zabawy ruchowe z elementem naśladowczym

  • Dziecko siedząc na chwilę zamykają oczy. Rodzic rozkłada na środku zieloną chustę i kładzie na niej zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka. Na dźwięk dzwoneczka – otwiera oczy.

  Rodzic pyta:

− Co to za zwierzęta? Nazwijcie je.

− Gdzie możemy je zobaczyć?

  • Dziecko przy dźwiękach dzwoneczka, zamieniają się w zwierzęta, których zdjęcia wskazuje rodzic. Naśladują ich chód i głosy.

  Potem dzwoneczek zamienia je znowu w dziecko i wraca na swoje miejsce.

  • Dziecko słuchając opowieści o zwierzętach z wiejskiego podwórka.

 Dziecko z pary kładzie się na brzuchu, na dywanie, a rodzic odgrywa na jego plecach słyszaną opowieść .

 Wyobraźcie sobie, że jesteście na wiejskim podwórku. Jest wiosenny dzień na wsi. Nadchodzi czas karmienia zwierząt. Na podwórku pojawiła się gospodyni. (Dzieci palcami przebiegają po plecach partnera). Wyprowadza krowy na łąkę, na soczystą trawę. (Piąstkami powoli przesuwają po plecach). Po powrocie nalewa świniom jedzenie do koryta. (Uderzają czterema palcami obu rąk). Następne są konie, które spokojnie czekają na swoje sianko i owies. (Uderzają, na przemian, palcami raz jednej ręki, raz drugiej ręki). Pozostał już tylko drób: kury, kaczki, indyki i gęsi, które otoczyły gospodynię rozsypującą ziarno. Zaczęło się dziobanie ziarna. (Uderzają palcem wskazującym po całych plecach). Wasza wizyta się zakończyła. Usiądźcie i zamieńcie się rolami.

 

Poniedziałek:

„Zwierzęta na wsi” – rozmowa na podstawie prezentacji multimedialnej (zdobywanie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi, wzbogacanie słownictwa, rozwjanie percepcji wzrokowej, kształtowanie spostrzegawczości)

Obejrzyj prezentację multimedialną:

 

Na końcu prezentacji znajdziesz zadania do wykonania. Postaraj się je rozwiązać (odgadywanie, jakie zwierzę wydaje takie odgłosy, odszukiwanie różnic na obrazkach, wskazywanie zwierząt, które zniknęły).

A teraz postaraj się odpowiedzieć na następujące pytania:

- Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Podziel ich nazwy na sylaby.

- Jakie wydają odgłosy?

- Jak nazywa się młode: krowy, owcy, indyka, gęsi, konia, świni, kaczki, kury, kozy?

 

Wtorek:

„Na wiejskim podwórku” – praca plastyczna (doskonalenie sprawności manualnych)

Do pracy potrzebne będą: okrągłe papierowe talerzyki, farby, nożyczki, klej.

Obejrzyj zdjęcie.

 

Wybierz zwierzę, które najbardziej Ci się podoba (kura, koń, świnia, krowa). Pomaluj talerz papierowy odpowiednim kolorem farby. Poczekaj, aż wyschnie.

Poproś mamę lub tatę, aby pomogli Ci wyciąć gotowe elementy do przyklejenia. Pokoloruj je i przyklej w odpowiednich miejscach talerzyka.

Zwierzątko wiejskie gotowe.

 

Środa:

Dziadek fajną farmę miał” – piosenka  (rozwijanie narządów artykulacyjnych mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt, umuzykalnianie)

Posłuchaj piosenki i poruszaj się w jej rytmie. Możesz spróbować nauczyć się ją śpiewać. Naśladuj odgłosy zwierząt.

DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ – TEKST

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo,
Kurki na niej hodował, ija ija oo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Krówki na niej hodował, ija ija oo

Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo
Świnkę na niej hodował, ija ija oo
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo
Kaczki na niej hodował, ija ija oo
Kaczki kwa kwa tu i kwa kwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwa.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

 

Czwartek:

 Kapuściana głowa- ćwiczenia w liczeniu

  • Posłuchaj wiersza H. Bechlerowej Koziołeczek

 

Koziołeczek z wielkim koszem

W piątek rano na targ poszedł.

Stoi stragan za straganem,

na nich głowy kapuściane.

 

Koziołeczek za złotówką

Kupił dużą, piękną główkę.

Kiedy wracał przez plac pusty,

Zjadł listeczek z tej kapusty.

 

Minął domek, płotek drugi,

schrupał przy nim listek drugi.

Trzeci, czwarty zjadł z ochotą,

Kiedy kładką szedł przez potok

 

A przed domem na placyku

Został tylko głąb w koszyku.

Kozia mama nóżką skrobie:

- Jak ja z głąba obiad zrobię?...

 

  • Teraz odpowiedz na pytania:

- Gdzie poszedł koziołek?

- Czyim dzieckiem jest koziołek?

- Co kupił?

- Ile listków kapusty zjadł koziołek?

Czy z reszty (głąba) mama koziołka zrobi obiad?

 Policz liście kapusty na obrazkach (załącznik)

 - Wskaz obrazek z największa liczbą liści kapusty

- Ułóż obrazki zaczynając od największej liczby liści kapusty (4) do tego z najmniejszą liczbą liści kapusty

 

  • Zabawa liczymy do czterech

Zadaniem rodzica jest pokazywanie dziecku obrazki liści kapusty z różną liczba elementów, zadaniem dziecka przeliczenie ich i pokazanie tylu palców ile wskazuje wynik.

 3-latki - propozycje zajęć i zabaw - Przedszkole nr 10

 

Piątek:

Zwierzęta na wiejskim podwórku” - zabawy słuchowe. Dziecko słucha odgłosy zwierząt i podaje ich nazwy oraz prezentują ich sposób poruszania się.

 

„Naśladujemy głosy zwierząt” - zabawa ortofoniczna

Kwa, kwa,kwa

Ko, ko, ko

Kwa, kwa, kwa

Muu, muu, muu

 

Dodatkowo proponujemy zabawy ruchowe i karty pracy dla chętnych:

 

„Obora dla świnki”- dziecko bawi się klockami dostępnymi w domu. Układa klocki i łączy poszczególne elementy ze sobą.

Wyraża swój projekt obory w formie konstrukcji. 

 

„Jak pies z kotem”- zabawa na czworakach. Dziecko tworzy parę z rodzeostwem lub rodzicem. Jedna osoba jest psem , a druga kotem.

Kot ucieka na czworakach przed psem, a pies go goni. Po chwili następuję zamiana ról.

 

„Przeskocz kamień”- zabawa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie poduszki (kamienie).

Zadaniem dziecka jest przeskakiwad z kamienia na kamieo (skoki obunóż), aż dotrze do wyznaczonego miejsca w pomieszczeniu.

 

„Wyprawa w góry”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko biega po dywanie w rytm muzyki.

Na przerwę w muzyce rodzic pokazuje ruchem jazdę różnymi pojazdami (samochodem, motorem, pociągiem, samolotem).

Dziecko próbuje odgadnąd jaki to pojazd , następnie naśladuje jazdę tym pojazdem.

Na każdą przerwę w muzyce, rodzic pokazuje inny pojazd.

 

„Farma” – zabawa sensoryczna. Do zabawy potrzebujemy: plastikową tacę lub miskę, kaszę , makaron, soczewicę.

Można użyć innych produktów różniących się w dotyku. Na tak przygotowanym podłożu dziecko ustawia plastikowe

zwierzęta gospodarskie np. krowę, owcę, świnię, kurę itd. Na swojej farmie dziecko może umieścid również:

traktor, gospodarza oraz przyczepę. Dziecko przesypuje, dotyka, miesza różne produkty, naśladuje odgłosy zwierząt.

 

Dopasuj cienie.

 

 

A w wolnej chwili proponujemu bajeczkę o kaczuszkach:

Z pozdrowieniami: Pani Zenia i Pani Asia ? Mamy nadzieję, że spotkamy się już w poniedziałek, z niecierpliwością czekamy na dalsze decyzje rządowe?

Prosimy o przysyłanie Waszych zdjęć z Waszej aktywności (nieobowiązkowo) na nasze adresy email:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – Pani Zenia

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – Pani Asia