bird
sun

Grupa 2

Wycieczka po Białej Podlaskiej

Dnia 26 kwietnia spacerowaliśmy  po naszym mieście - Białej Podlaskiej. Podziwialiśmy zespół pałacowy-parkowy Radziwiłłów. Zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie pod wieżą zamkową - Muzeum, przed wieżą wjazdową zwaną wartowniczą, obecną siedzibą Muzeum Południowego Podlasia, pod Galerią Podlaską, która jest częścią Bialskiego Centrum Kultury im. Bogusława Kaczyńskiego, mieści się w budynku z 1926 r. należącym do zabytkowego zespołu architektoniczno-parkowego – byłej rezydencji Radziwiłłów, gdzie organizuje się przede wszystkim comiesięczne wystawy indywidualne i zbiorowe współczesnych artystów z Polski i zagranicy, promuje twórczość artystów miejscowych, organizuje plenery, warsztaty, spotkania, wykłady, prowadzi działalność edukacyjną. Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki było dotarcie pod pod Pomnik św. Michała Archanioła na smoku - symbol naszego miasta. Dzieciom spodobała się wycieczka, chociaż same stwierdziły, że w  naszym mieście jest jeszcze wiele innych pięknych miejsc do zwiedzenia. Obiecaliśmy sobie, że w przyszłym roku jak będą starsze zwiedzimy wiele więcej ciekawych zakątków naszego miasta.

Wycieczka do Biblioteki Barwnej

Dnia 26 kwietnia wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do Biblioteki ,,Barwnej". W spacerze pomagały nam studentki AWF. Bardzo szybko dotarliśmy na miejsce, w którym przywitała nas bardzo miła Pani Bibliotekarka - Emilia Waszczuk, ciocia naszej Gabrysi. Ostatni raz w Bibliotece byliśmy jako 3 latki, w związku z czym od kwietnia, będziemy tam uczęszczać systematycznie raz w miesiącu. Pani Emilia przeprowadziła bardzo ciekawe zajęcia, czytała dzieciom książki, zadawała pytania, dzieci rozwiązywały zagadki, obejrzały przedstawienie cieni, oglądały książeczki oraz bawiły się w kąciku zabaw. Część dzieci znało już bibliotekę, niektóre nawet miały ze sobą karty i wypożyczyły książeczki, zaś niektórym trzeba było przypominać o zasadach  zachowania się w takim miejscu. Dziękujemy cioci Gabrysi - Pani Emilii Waszczuk za przygotowanie bardzo ciekawych zajęć.

Zielony Dzień w Biedronkach

Od  lat organizujemy w naszym przedszkolu „Zielony Dzień” w ramach obchodów Dnia Ziemi. Tradycją już jest, że w ten dzień wszystkie dzieci i cały personel przedszkola przychodzą ubrani na zielono. Dnia 23 kwietnia wszystkie dzieci w przedszkolu były ubrane na zielono. Nasze Biedroneczki również. W tym dniu  na Dzieci czekało wiele przeżyć i atrakcji. Wspólnie z Dziećmi tego dnia:

1. „poszukiwaliśmy” koloru zielonego w przedszkolnym otoczeniu,
  2. nazywaliśmy przedmioty z natury i kultury w kolorze zielonym,
  3. mieliśmy zabawy muzyczne, ruchowe i plastyczne z kolorem zielonym,
  4. wykonaliśmy mnóstwo zielonych prac plastyczno-konstrukcyjnych,
  5. przytulaliśmy się do drzewa;

Zawody sportowe w Biedronkach

W minionym tygodniu nasze Biedroneczki uczyły się ,,zdrowej" rywalizacji biorąc udział w zawodach sportowych zorganizowanych przez studentki II roku AWF w Białej Podlaskiej. Nasi młodzi sportowcy mogli wykazać się umiejętnościami w konkurencjach biegowych, rzutach, skokach, slalomie i torze przeszkód. – Ucząc dzieci zdrowej rywalizacji, promujemy także zdrowy styl spędzania wolnego czasu oraz dostarczamy im radości i satysfakcji z możliwości uczestnictwa w różnorodnych konkurencjach sportowych. Dziękujemy studentkom za zorganizowanie ciekawych zajęć.

Zajęcia sportowe z tatą Poli

,,Jestem sportowcem" - to tematyka minionego tygodnia, która była realizowana w naszej grupie. Dzieci uwielbiają się ruszać. Ich chęć do zdobywania przestrzeni i aktywnej zabawy jest wręcz niepohamowana. Tylko bardzo złe samopoczucie może powstrzymać małego człowieka od nieustannego poruszania się, wspinania, zaglądania, turlania, kopania, kręcenia, skakania. Starajmy się nie tłumić tej naturalnej potrzeby, tylko podsycać ją i rozwijać.
        To, o co warto się szczególnie zatroszczyć, to aktywność codzienna, spontaniczna, nie tylko w formie zorganizowanej. Sport nie musi się nam kojarzyć z treningiem aikido czy lekcją baletu. Niech to będą szaleństwa na placu zabaw, wspinanie się na plecy taty, bujanie na drabince w pokoju, gonienie za piłką, chodzenie na spacery, gra w klasy. Dlaczego? Bo wiele z tego korzyści. Dziecko, które dużo się rusza, ma większą szansę być zdrowym dorosłym. Aktywność pozwala nie tylko cieszyć się ładnym, zgrabnym ciałem, ale przede wszystkim pomaga zbudować rusztowanie z mięśni, które ochroni stawy i kręgosłup przed przeciążeniami, bólem, urazami. Sport pozwala na trening zmysłu równowagi i koordynacji. Poprawia wydolność, dotlenia tkanki, wzmacnia kości, reguluje przemianę materii. Pozwala lepiej wykorzystać energię. Nie bez powodu aktywność fizyczna znajduje się w podstawie piramidy zdrowego żywienia. Na pewno dobrze by było by nasze dzieci potrafiły jeździć na rowerze, na rolkach (łyżwach), na nartach, umiało pływać, jeździć konno, grać w badmintona, czy tenisa, potrafiło kopać piłkę i rzucać ją do kosza. Każda nowa dyscyplina sportowa jest dla naszego dziecka czymś ciekawym i warto poświęcić jej trochę czasu.
Im więcej dzieci będą potrafiły i im więcej im damy od siebie (pokazując i zachęcając)  tym lepszą więź z dzieckiem nawiążemy i nasze dzieci będą wszechstronne. Oczywiście dobrze jest by każdy z nas, nie tylko dzieci uprawiał jakiś sport, nie trzeba od razu brać udział w sztafecie, czy być mistrzem w curlingu, ale bez poszukiwania ulubionego sportu i pokazywania dziecku jakie są dyscypliny.
Bajki w TV czy hulajnoga na 30 minut?
Gra Komputerowa w samotności czy może wycieczka rowerowa z tatą?
Wybór zależy od nas rodzice.
Aby uświadomić dzieciom jak ważną rolę pełni sport zaprosiliśmy na zajęcia sportowca - tatę naszej Poli, Pana Dawida Smolbika, który na co dzień jest nauczycielem wychowania fizycznego, trenerem sztuk walki oraz windsurfingu. Pan Dawid opowiedział dzieciom jak ważną funkcję pełni uprawianie sportu, pokazał dzieciom kilka ciekawych ćwiczeń i zabaw ruchowych. Dziękujemy tacie Poli za przeprowadzenie ciekawych zajęć.